fredag den 2. maj 2008

Man må jo til det

Det går strygende med min karpe. Jeg har nået 5 af 12 rækker, og den er simpelthen så hyggelig at strikke - Skal lige ha et felt mere... lige et til. Jeg havde egentlig håbet at den ku nå at blive færdig til vi skal til Kreta d. 18. maj. Men det når jeg nok ikke helt. Jeg kan da kæmpe for det:-)
Lars har længe sukket efter at et tæppe i mange farver. Og jeg var egentlig startet på et zigzag tæppe - men af en eller anden grund, kan jeg ikke rigtigt få det til at virke. Men så var det jo lige at Hendes verden havde dette tørklæde i sidste nummer, så fik jeg ideen til at lave tæppe i de felter, Jeg tror så at hveranden skal være uden blomst, ellers bliver det nok for meget af det gode. - Firkanterne er vel ligesom babettes blanket, hvilket jeg også synes er enormt smukt. Men nu bliver det altså sådan her.
Jeg drømmer om at svøbe mig i tæppet, sommeraftner på terassen på vores bondegård i det Nordjyske - pt. må vi nøjes med det lille rækkehus i Rostrup som jeg skal ringe og sige ja til på mandag. Så er der tid og ro til at finde det rigtige hus.

I går fik vi ryddet op, og pakket et par kasser i kontoret. - Vi skal først flytte 15. juni. Men med en lille knægt der er overalt, kan det jo godt tage lidt tid at pakke, så man kan nok ikke starte for tidligt.

4 kommentarer:

Fríða sagde ...

bliver spændende at se den Karpe færdig. lækre tæppefarver du har der. og det med flytning, ja det kan godt lönne sig at være i god tid, så kan man også nå at rydde lidt ud samtidig.
kh.fra Island
Frida

Lone sagde ...

Din Karpe tegner flot! Og tæppet med de klare farver vil være det helt rigtige til sommerbrug på terrassen - en herlig ide at bruge tørklædemønstret!

Conny sagde ...

Det lyder så godt alt det du har gang i. Jeg synet tæppe du er i gang med, er super flot med de lyse farver.

Anonym sagde ...

God ide med det tæppe - det skal nok blive rigtig flot og festligt.
Venlig hilsen
Stine