mandag den 2. januar 2012

Så blev Karl-Emils frøtrøje færdig. - Han har længe snakket om han godt kunne tænke sig at jeg ville strikke den til ham.
Det var tæt på at være blevet til en hadetrøje. - Den ene skulder ville ikke som jeg ville, først havde jeg strikket skuldrene sammen og opdagede så at den ene var for kort. - så trævlede jeg op, og strikkede, og så var den for lang .... alle gode gange tre. Og NU er trøjen færdig.
En succes, og både mor og barn er tilfreds med resultatet.
Trøjen er fra Lene Holme Samsøe's "Kæk og klassisk børnestrik". Og strikket i det anbefalede garn!

Det eneste jeg ikke har gjort i forhold til opskriften, er at strikke halsen 8 cm og bøje den om, så den blir dobbelt. - min er bare 4 cm.

8 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Den er bare så flot, sikke nogle skønne farver, det kan godt være den har været besværlig, men resultatet er supergodt.

Merete sagde ...

Hold da op hvor er den flot, og den helt rigtige grønne farve til frøer

Ulla sagde ...

Den er superflot! Ny at junior sætter pris på den.

Louise sagde ...

Tak skal I ha alle 3 :-) dejligt med positiv feed back

Anonym sagde ...

Lækker trøje og skønne farver...
Måske skulle jeg sætte den i min kø - jeg har også en her som helt sikkert vil sætte pris på frøer :-)

Camilla sagde ...

Den er bare MEGA MEGA fed!!!

Louise sagde ...

Tak tak for de rosende ord :-)

Penille Hjortnæs sagde ...

Hvor er den fin!! Har også kigget på den til min "nevø" på snart to, men det skræmmer mig lidt at skulle strikke frem og tilbage med to farver... Måske jeg laver den til en raglan bluse og går i gang - din er i hvert fald både fin og sej!