søndag den 30. december 2007

Den dejlige jul

Tilbage efter en dejlig juleferie. Vi startede med at køre til Skagen lørdag d. 22. dec, hvor vi blev og holdte jul, hos mine forældre.
Vi havde en rigtig dejlig aften - med masser af strikkerelaterede gaver:-) Det er da vist første gang i mit liv at jeg ligefrem har fået garn.

Ud over det på billedet, har jeg fået garn til en trøje fra bogen - efter eget valg:-)- så må man lægge hovedet i blød, for der er godt nok mange lækre deri. Jeg fik Marianne Isagers Japan strik- aldrig har jeg fået en bog med så mange lækre modeller, jeg tror måske kun der er to, der ikke lige falder i min smag, og det ville de dog blive, med enkelte modifikationer - Dejligt. Derudover fik jeg kaunigarn, shetlandsuld (til Karpen), Uld til filtning samt strikke kit til slåomtrøje til Karl-Emil.
Jeg har dog ikke fået strikket så meget som jeg havde planlagt :-( Jeg ved simpelthen ikke hvor tiden bliver af??? Jo selvfølgelig Karl-Emil er en værre tidsrøver:-) Men han må godt.
Det blev dog til 1,5 zigzag strømpe ( det er dog utroligt, som jeg er faldet for det)
Samt to fingre på min vante, som mor skulle ha haft i julegave....hmmmm det er vist godt hun snart har fødselsdag - mon ikke det skulle nåes inden 13. jan.?
Lige et billede af slåomtrøjen i økologisk bomuld... Den er rigtig lækker

4 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Fede gaver.
Hvor er det økologiske bomuld fra??? jeg leder desperat efter en europæisk pusher

Hygge-Strik sagde ...

Hej
Sikke dejlige gaver du har fået, ikke så tosset med garn i julegave.
Kh. Bebiane

Pia sagde ...

Sikke nogle skønne julegaver!!
Jeg er vild med dine zig zag strømper, hvilken opskrift bruger du ?

Godt nytår!

Louise sagde ...

Strikkeforsker - Garnet har jeg fra en butik, der hedder Kashmir- garn og uld
Den ligger på Bredgade 7, 8560 i Kolind, der er også en hjemmeside der hedder www.kashmirstrik.dk

Bebiane, ja det er faktisk rigtigt godt med sådan en julegave

Pia, strømperne er rainbowsokker fra magknit - jeg har lavet link i seneste indlæg:-) De er meget sjovere at strikke, end alm.
kh Louise